Monday, January 29, 2007

het maken van een vakwerk huis

Ik vind vakwerkhuizen schitterend om naar te kijken, daarom wil ik ook een stadje maken met vakwerkhuizen. Omdat ik dat nog niet eerder gedaan heb, ben ik maar eens gaan experimenteren. Van een paar restanten triplex heb ik eerst de ruw bouw op schaal gemaakt, met de hulp van Trix natuurlijk.

Daarna met kleine houtjes (lucifer formaat, alleen langer) de vakken gemaakt. Dit moet wel een beetje logisch gebeuren, omdat deze balken in het echt ook een steun funktie hebben.

Nadat alles gelijmd was heb ik alle zichtbare delen gebeitst en afgelakt.

Daarna kon alles met met gips opgevuld worden.

Tot slot het dak, gemaakt van kokos vezels ( uit een bezem ). De onderste laag is met houtlijm vastgezet.

Hoe het afloop, zie deel 2 !

No comments: